Friday, February 13, 2009

Menunggu Buku Jeneral Sonthi



Bekas pemimpin rampasan kuasa Gen. Sonthi Boonyataglin mengesahkan sedang menulis sebuah buku mengenai pengalamannya semasa merampas kuasa ke atas kerajaan Thaksin pada September 2006 lalu.Saya tidak sabar menunggunya. Cerita dari Janeral pertama Thai beragama Islam.



Bagaimana perasaannya semasa merampas kuasa dan juga semasa berada di puncak. Saya pernah melihat kegelisahan beliau semasadalam satu majlis tentera, ketika itu semua pemimpin tentera mengangkat arak masing-masing ke langit,beliau dengan air muka gusar hanya meminta segelas air mineral dari seorang pelayan. Sangat jelas kegelisahannya.

(กลไกลต่างๆ ก็ไม่ได้รับการแก้ไข และสถานการณ์ก็จะไม่มาถึงจุดนี้ และคงไม่มีพรรคประชาธิปัตย์เป็นรัฐบาล).

3 comments:

Naj AB said...

Salam perkenalan. Terima kasih sudah singgah ke blog saya.

Isma Ae Mohamad said...

Terima kasih.Saya juga suka blog anda. Baru hari ini saya ketemu.

Anonymous said...

Salam..

syukran sudi singgah kat blog ana yg dhaif tue..bagusnya enta rajin membaca..bnyk ilmu dan manfaat dari membaca nie...teruskan usaha anda..